Eşler arkadaştır...

3 Ağu 2008

Soru:
Eşimle severek evlendik ama şu an her konuda çakışıyoruz ve çok ciddi kavgalar ediyoruz. Konuşmaya çalışıyorum ama hep beni suçlu buluyor ve bana kendini düzeltirsen sorunlarımız biter, diyor. Hâlbuki dindar bir insan olmasına rağmen böyle davranmasına tahammül edemiyorum. Eve geldiğinde haberleri okumaktan başka bir şey yapmıyor ve benimle vakit bile geçirmiyor. Çok mutsuzum, bu durum beni çok üzüyor ve içimden hiç bir iş yapmak gelmiyor. Bilgilerinizden istifade etmek istiyorum lütfen. Allah’a emanet olun.

Cevap:
Kadınların sorunu da bu işte! Eşlerini merkeze koymaları! Eşler arkadaştır, dünyanın merkezi değildir.
Elbette eşlerle iyi zaman geçirilmeli, onlara itaat edilmeli, hoş sohbet edilmeli… ama hayatımızın gayesi bunlar olmamalı. Eşinizle, Rabbimize giden yolda birbirinize destek olmak için evlendiniz. Ama siz ne yapıyorsunuz?! Siz kendi hizmetlerinize odaklansanıza!!!
Sizi eşinizle olan hoş sohbetiniz kurtarmayacak. Bu, hoş sohbet etmeyin anlamına gelmiyor. Siz Hak Dava ile meşgul olursanız zaten eşinizle muhabbetiniz de artacaktır. Çünkü huzuru bulmuş olacaksınız aktif oldukça. Neler mi yapabilirsiniz? Çevrenizde görev alacağınız bir dernek veya teşkilat bulun derhal! Bir şeyler üretin, sporla uğraşın… Ne kadar aktif olursanız o kadar huzurlu olursunuz. Ve tabi ki unutmamak gerekir ki; Kalpler ancak Allah’ı zikrettikçe mutmain olur.
Sos. Psk. Efser Selamet

0 yorum:

Design by Blogger Templates