Sahip olduklarınızla mutlu olun...

20 Eyl 2008


Bir zamanlar, bir kralın muhteşem bir bahçesi varmış.
Harika bir günün sabahında, tüm ağaçların ve çiçeklerin canlılığını yitirdiğini ve solduklarını fark etmiş.

Bahçenin girişinde bulunan meşe ağacına, neden üzgün olduğunu sormuş.
Meşe, çam ağacı kadar büyük ve görkemli olmadığı için, yorgun ve bezgin olduğunu söylemiş.

Çam ağacı ise, üzüm salkımları taşımadığından dolayı sızlanmış.

Asma ise hayata küsmüş, çünkü şeftali ağacı gibi dik duramıyor ve onun kadar iyi meyve veremiyormuş.

Tüm ağaç ve çiçekler aynı konumdaymışlar...

Bununla birlikte, neşesini ve canlılığını kaybetmemiş beyaz bir papatya, kralın dikkatini çekmiş.

- "Güzel papatyam, bu yenilgiye uğramış ortamda, senin gibi küçük bir çiçeğin cesaretini kaybetmemiş olması beni mutlu etti. Hiç de yenilgiye uğramış gözükmüyorsun." demiş.

- "Hayır, ben pek önemli sayılmam, fakat düşündüm ki, eğer bir meşe veya bir çam veya bir şeftali ağacı ya da bir leylak isteseydin, onu dikerdin. Fakat bir papatya istediğini biliyorum, onun için ben de olabildiğim en güzel papatya olmaya karar verdim."

Durumunuz keyfinize göre olmayabilir. Kendinizden hoşnut olmayabilirsiniz; cesaretinizi yitirmiş olabilirsiniz...

Herşeyinizi, tekrar Allah'nın ellerine teslim edin. Sizin için başka bir durum düşünüyorsa, olayları değiştirecektir, gerekli olan O'nun iradesine" teslim olmaktır. Fakat büyük ihtimalle O, olduğunuz yerde kalmanızı
tercih eder.

Böylelikle, durumunuza uyum sağlamanıza yardım edecektir. Sadece, O'nu kabul ettiğinizde, sizi mutlu kılacaktır, ve şimdiki fırsatlarınız için minnettar olacaksınız.

Sahip olduklarınızla, elinizden gelenin en iyisini yapmaya gayret edin. Bu, çok değerli bir sanattır. O zaman, durumunuzdan memnun olacaksınız.

Veya, en azından, olayları olumluya döndürmenin memnuniyetini yaşayacaksınız.


0 yorum:

Design by Blogger Templates